Dostępna i zrozumiała treść
- Cała treść powinna być dostępna w formie tekstu.
- Zdjęcia, grafiki, wykresy uzupełnij o opisy alternatywne, chyba że pełnią wyłącznie funkcję dekoracyjną.
- Linki do serwisów internetowych opisuj zrozumiale, np. „Więcej informacjio konferencji „Edukacja ucznia zdolnego” w serwisie Ministerstwa Edukacji Narodowej” zamiast „Więcej informacji o konferencji w serwisie www.men.gov.pl”.
Struktura
- Każdy slajd zatytułuj unikalnym nagłówkiem.
- Stosuj domyślne wypunktowania.
- Twórz tabele za pomocą narzędzi w programie, nie wklejaj ich w formiegrafiki. Możesz za to wkleić tabelę przygotowaną w Wordzie.
Czytelność
- Nie justuj tekstu. Tekst musi być wyrównany do lewej strony.
- Stosuj wyróżnienia (pogrubienie, kursywę) z umiarem.
- Nie zmieniaj kolorystyki tekstu na mało skontrastowaną względem tła.
- Używaj fontów (czcionek) bezszeryfowych, np. Arial, Tahoma, Helvetica,Calibri.